Vi förändrar vår kostym

Banner_animering_logo_webb[1].gif

Varför vi gör det?

Vi är ett företag i tiden och följer med i utvecklingen - vi är nyfikna, vill utvecklas och strävar efter nya kunskaper hela tiden. Vi agerar för att få till en positiv förändring med våra kunder och miljö i fokus. Nu vill vi även att detta skall synas utanpå.

Vår logotyp och delar av vår visuella identitet har tjänat oss i drygt 26 år och nu är det dags att förnya kostym. 

Vi är en del av Vattenfall och då de är vår huvudägare är det ett naturligt steg för oss att följa dem och uppdatera vår grafiska identitet. Det betyder att vi kommer att modernisera vårt visuella uttryck som innefattar logotyp, färger, typsnitt, val av bilder, ljud och mycket annat. Från att tidigare ha haft vår orangeblå vågiga symbol i logotypen går vi nu stegvis över till den gulblå linsen.

Syftet är att visa även utåt att vi är ett företag i förändring. Den uppdaterade profilen ska underlätta kommunikationen i alla våra kanaler och på så sätt hjälpa oss att driva affärer framåt och bidra till en tydlig och positiv bild av vårt företag.

Hur gör vi det?

Vårt varumärke kommer att förnyas successivt. Vi tar hänsyn till kostnadseffektiviteten och miljön. Med anledning av detta kommer vi dela upp övergången till den nya grafiska identiteten till olika steg. Första steget innefattar våra digitala kanaler som webb, Mina sidor, olika presentationsmallar, signaturer, strategiska skyltar, etc. 

Därefter införs den nya varumärket vartefter identitetsbärare skall bytas ut - detta gäller bland annat fordon, skyddskläder, skyltar, etc.

Detta innebär att framöver kommer vår nya grafiska identitet vara synlig vid sidan av den gamla profilen som så småningom kommer att fasas ut. 

Vi ser fram emot denna förvandling - att vårt företag får en ny modern kostym som är även anpassad till digitala plattformar.